Pages

Photobucket

Pengumuman

SELAMAT DATANG KE BLOG KUARTERS INSTITUSI PENDIDIKAN SEAFIELD

SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDIL ADHA KEPADA SEMUA UMAT ISLAM DAN HAPPY DEEPAVALI KEPADA SEMUA PENGANUT AGAMA HINDU,

UNTUK SEBARANG PERTANYAAN/MAKLUM BALAS ATAU SEBARANG URUSAN RASMI SILA HUBUNGI ADMIN MELALUI EMAIL kipseafield@yahoo.com

KUTIPAN BERPUSAT AKAN DIADAKAN PADA 30 OKTOBER 2010 (AHAD) JAM 9.00 MALAM

BARISAN KEPIMPINAN MAJLIS PEMUAFAKATAN PENDUDUK KIPS 2010/2011

Mutiara Kata

Mutiara Kata
dipetik daripada JAIS

Thursday, August 19, 2010

Sekadar Renungan Di Bulan Ramadan

Assalamualaikum kepada semua pembaca dan penghuni KIPS
Alhamdulillah kita dapat meneruskan ibadah puasa di Bulan Ramadan Al Mubarak ini. Sebelum saya meneruskan makluman tentang KIPS izinkan saya untuk memohon maaf jika terkasar bahasa.
Lebih kurang seminggu sebelum Ramadan menjelma kita dikejutkan dengan kehadiran di antara 10 hingga 12 orang dari luar negara kononnya dari Korea ke Kuarters kita. Alhamdullillah atas ke sepakatan yang ada kita berjaya menahan hanya 3 orang untuk di soal siasat setelah mereka dengan bangganya bergerak ke semua blok.
Kami telah memanggil polis dan ketiga-tiga mereka telah ditangkap di bawa ke mana pun kami tak tahu.......
Malam pertama Ramadan kami lebih kurang dalam 4 orang ke rumah seorang hamba Allah untuk mengetahui masalah kelurga berkenaan. Aduan diterima bahawa berlaku perbuatan sumbang. Setelah nasihat diberikan kami pulang. Tekanan daripada penduduk semakin bertambah menyebabkan 3 malam kemudiannya berlaku sedikit kekecohan. Polis sekali lagi dipanggil. Alhamdulillah perkara dapat diselesaikan walaupun ada di antara kami yang balik ke rumah jam 2.30 pagi hingga 4.00 pagi.
2 hari lepas seorang sahabat kita telah dimasukki pencuri, TV LCD 32' dan Laptop hilang. Entahlah apa yang guard buat? difahamkan lebih kurang jam 12.00 tgh hari. Pintu dapur diumpil. Kononnya 2 org guard boleh kerja lagi bagus. tapi lagi hampeh adalah.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
SELAMAT DATANG KE BLOG KIP SEAFIELD